ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΛΥΚΟΦΩΣ ΣΤΗΝ ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ;

2017-10-21

Την λευτεριά δεν την ζητάν με παρακάλια, την παίρνουν με τα δικά τους χέρια, μονάχοι!

(Κώστας Βάρναλης)


Όλες οι ενδείξεις συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση.

Οι σημερινοί Έλληνες είναι τα τραγικά και κωμικά φαντάσματα του ηρωικού παρελθόντος. Πάνε στις παρελάσεις να γιορτάσουνε τι ;

Ενός ηρωικού παρελθόντος πού δεν μπόρεσε να βρεθεί κατόπιν στο τιμόνι του σκάφους, άφησε όμως ισχυρές παρακαταθήκες ότι χωρίς αγώνες δεν μπορεί να κερδηθεί το παραμικρό.

Όλος ο αγώνας γινόταν για την πολυπόθητη ελευθερία. Έφτανε μόνο στο επίπεδο της ημιανεξαρτησίας.

Ποτέ δεν μπόρεσε το έθνος να την αποκτήσει επειδή πάντα υπήρχαν Έλληνες πού την αντιμάχονταν και ήταν πιστοί υπηρέτες των ξένων δυνάμεων, αρχής γενομένης της επανάστασης του 1821, από τους κοτζαμπάσηδες, τους εφοπλιστές ,τους φαναριώτες κλπ.

Έτσι έως τις μέρες μας βλέπουμε ότι προσπαθούν να μας σερβίρουν σαν Πατριώτες, τους υπηρέτες των μεγάλων δυνάμεων Μαυροκορδάτος , Κωλέττης κλπ.

Αυτή η πατριωτική παράταξη στις μέρες μας παράκμασε και χάθηκε για μία σειρά λόγους.

Ένας λόγος ήταν ο συνεχής διωγμός της από τις ξενόδουλες κυβερνήσεις , άλλος λόγος η ταύτισή της με τα υπαρκτά σοσιαλιστικά καθεστώτα και η κατάρρευσή τους με την απογοήτευση πού δημιουργήθηκε, μαζί με την διάβρωσή της από το χρήμα.

Έτσι φτάσαμε στο σημείο να εμφανίζεται το βασικό κυβερνών κόμμα σαν αριστερό ή πατριωτικό όσες  κωλοτούμπες και να κάνει όσο και πιστά να υπηρετεί τις ΗΠΑ , την κομισιόν , τις αγορές, τα ιμπεριαλιστικά κράτη. Όσο σκληρά μέτρα να παίρνει εναντίον του λαού της.

Ξεχάστηκε , χάθηκε το θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία του κάλβου .

Η ελευθερία δε χαρίζεται αλλά κερδίζεται με αγώνες. Η ελευθερία δεν χαρίζεται, κατακτιέται. (Σπ. Μελάς, "Παπαφλέσσας"

Μια τρικυμισμένη θάλασσα είναι η ελευθερία. Οι άτολμοι προτιμούν την ηρεμία του δεσποτισμού. (Θ. Τζέφερσον)

Απευθυνόμενοι σε παιδιά πού θέλουν να ακούν μόνο τα ευχάριστα , η ελευθερία μετατράπηκε σε ρευστό , χρήματα προς εξαγορά της. Αντιστράφηκε η πραγματικότητα όλοι έγιναν γονείς μας πού θέλουν το καλό και μας έχουν στην σκληρή τιμωρία, για να γίνουμε προσγειωμένοι ,υπεύθυνοι πολίτες του παγκοσμιοποιημένου καπιταλισμού.

Τι είναι η ελευθερία ;

Από το ελληνικό βικιλεξικό.

1. η απουσία εξαναγκασμού και καταπίεσης και κάθε επιμέρους δικαίωμα που αυτή συνεπάγεται.

2. η απουσία καθεστώτος ξένης κατοχής ή τυραννίας.

Δεν ισχύει το παραμικρό από τα δύο σκέλη της ελευθερίας. Ισχύει μόνο η παρουσία καταπίεσης από κυβερνήσεις ξενόδουλες.

Σαν μαστουρωμένοι και φοβισμένοι οι έλληνες ψηφίζουν όσοι ψηφίζουν για να αναδείξουν κόμματα πού ξέρουν ότι θα τους εξαπατήσουν, πού δεν θα έχουν σαν στόχο την εξυπηρέτηση των λαϊκών συμφερόντων.

Αν ένα έθνος κρίνει πιο αξιόλογα από την ελευθερία του άλλα πράγματα, θα χάσει την ελευθερία του. Και η ειρωνεία είναι πως, αν στη θέση της βάλει την οικονομική άνεση, μαζί με την ελευθερία του, θα χάσει και αυτή.

(Σ. Μωμ)

  • Στην Ινδία αιχμαλωτίζουν τους πιθήκους ως εξής: Βάζουν φυστίκια μέσα σε καλά στηριγμένα δοχεία με το κατάλληλο στόμιο. Οι πίθηκοι, βάζουν το χέρι τους μέσα, κλείνουν στην χούφτα τους τα φυστίκια, αλλά μετά, έτσι καθώς είναι κλειστό το χέρι τους, δεν χωρά να βγει έξω από το δοχείο... Στο μεταξύ έρχονται οι άνθρωποι και αιχμαλωτίζουν τον πίθηκο. Μόνο που και οι άνθρωποι, συχνά, την παθαίνουμε κάπως ανάλογα...

Μας τα είχανε πει από πολύ παλαιότερα διάφοροι σοφοί αλλά η απληστία δεν άφηνε χρόνο για να προβληματιστεί, να διαβάσει ο καθένας μας για τα φυστίκια πού προσέφεραν στην κοινωνία μας.

Ας δούμε μερικά γνωμικά για την ελευθερία.

  • Η λευτεριά δεν αγοράζεται με όλους τους θησαυρούς της γης [Είναι η απάντηση των Σουλιωτών προς τον Αλή Πασά, όταν τους ζήτησε να παραδοθούν, τάζοντάς τους πολλούς θησαυρούς και πολλά προνόμια]
  • Είσθε ελεύθεροι, αν έχετε το θάρρος να είσθε ελεύθεροι (Ζαν Πωλ Μαρά, "Λόγοι προς την Τάξη της Γαλλίας", 1879)
  • Η ελευθερία είναι κάτι που πρέπει να κερδίσεις μόνος σου. Είναι ανώφελο να τη ζητάς από τους άλλους (Ιγνάτιος Σιλόνε)


  • Είναι προτιμότερο σε μια πόλη να κατοικούν σε χαμηλές οικίες μεγάλες ελεύθερες ψυχές, παρά σε μεγάλες κατοικίες να διαμένουν δούλοι.
  • Στον κόσμο υπάρχει ένα αγαθό πιο πολύτιμο από τη ζωή, πιο γλυκό από την ευτυχία, η λευτεριά. (Ν. Καζαντζάκης)
  • "Malo pericolosam libertatem quam quitum servitium" [Προτιμώ την επικίνδυνη ελευθερία από την ήσυχη δουλεία] (Τάκιτος)
  • Ελευθερία ή Θάνατος (Ρήγας Φεραίος - Σύνθημα αγωνιστών του 1821)
  • Καλύτερα μιας ώρας ελεύθερη ζωή, παρά σαράντα χρόνια σκλαβιά και φυλακή (Ρήγας Φεραίος, "Θούριος")
  • Χωρίς την ελευθερία, η γνώση γίνεται όργανο καταπίεσης, η αλήθεια διαστρέφεται σε απάτη, η αρετή καταντά ασελγής υποκρισία. (Μάριος Πλωρίτης)· Μόνο εκείνοι αξίζουν να έχουν ελευθερία, που είναι έτοιμοι να αγωνίζονται καθημερινά γι' αυτήν (Γκαίτε)
  • "Αν αφαιρέσεις την ελευθερία από τον άνθρωπο, του αφαιρείς την δυνατότητα να είναι ή να γίνεται άνθρωπος (Πρωτ. Μιχ. Καρδαμάκης, Για την ελευθερία, έκδ. Τήνος 1983)" [Γεράσιμος Ζαμπέλης, Η λαίλαπα των γκουρού]

"Το αρχαίο πρότυπο ελευθερίας στηριζόταν στην έννοια της συμμετοχής στην πολιτεία, της σύμπραξης των πολιτών στην πόλη. Ενώ, αντιθέτως, η νεότερη αστική ελευθερία εστιάζεται στην ανεξαρτησία των ατόμων από την κεντρική σφαίρα του κράτους, στο κυνήγι των ιδιωτικών απολαύσεων, στην απόσπασή τους από τις δημόσιες έγνοιες" [Νικόλας Σεβαστάκης, Η αλχημεία της ευτυχίας, εκδ. Πόλις].

Έτσι το ελληνικό έθνος έχοντας φτάσει στο τελευταίο σκαλοπάτι της παρακμής και της πνευματικής εξαθλίωσης χωρίς την παραμικρή αντίδραση περιμένει τους βαρβάρους για να τους λύσει τα προβλήματα που οι ίδιοι οι ξένοι έχουν δημιουργήσει.

Η εθελοδουλία των κυβερνώντων είναι τόσο μεγάλη πού χαρίζουν τεράστια ποσά άνω των δύο δις, προσπαθώντας να υπαχθούν στην στρατιωτική προστασία των ΗΠΑ.

Αυτό αφορά τον εκσυγχρονισμό των F 16 πού υποτίθεται θα μπορούν να τα βάλουν με τα F 35. Τα F35 μπορούν όμως να ανιχνεύσουν τα F16 από πολύ μεγαλύτερη απόσταση και εύκολα να τα καταρρίπτουν. Δημιουργείται το ερώτημα γιατί τα αγοράζουμε ; Για να καταρρίπτουμε σε πιθανό πόλεμο τα F16 των Τούρκων και με τα F 35 πού αποκτούν τι θα γίνει;

Άλλωστε ποιος μπορεί στα σοβαρά να πιστέψει ότι τα 3 ης γενιάς αεροπλάνα μπορούν να τα βάλουν εναντίον των F35;

Πετώντας αλόγιστα χρήματα, η χώρα μας γίνεται φέτες διεκδίκησης του πλούτου της από τις τριμερείς διαπραγματεύσεις ΗΠΑ, κομισιόν ,Τουρκίας.

Επειδή ποτέ έως τώρα οι κυβερνήσεις μας δεν έφταναν σε αυτό το σημείο , οι απορίες είναι πολλές, ο ελληνικός λαός πού θα τα καταβάλλει με υψηλό τίμημα, χρειάζεται σοβαρές απαντήσεις από την επίσημη στρατιωτική ηγεσία και όχι τις ανοησίες κάποιων ειδικών πού ισχυρίζονται ότι στις αερομαχίες είναι καλύτερα τα εκσυγχρονισμένα F 16, αφού ο σύγχρονος αεροπορικός πόλεμος δεν γίνεται πλέον με αερομαχίες, από κοντινή απόσταση.

Παρακάτω δύο άρθρα για τον προβληματισμό μας.

Οι κυρίαρχοι των αιθέρων: F-16 vs F-35

Της Τζένης Κριθαρά

Καθώς η συζήτηση για το κόστος της αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας, ύψους 2,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων, μονοπωλεί τις τελευταίες ημέρες το ενδιαφέρον της δημόσιας πολιτικής αντιπαράθεσης, διαπιστώνεται πως δεν είναι η πρώτη φορά διεθνώς που η βελτίωση του αξιόμαχου των συγκεκριμένων αεροσκαφών γίνεται αντικείμενο σύγκρισης έναντι των F-35, του πιο ακριβού εξοπλιστικού προγράμματος αυτή τη στιγμή στον κόσμο.

Ιδίως στις ΗΠΑ, έχουν γίνει αναλύσεις επί αναλύσεων σχετικά με το υψηλό κόστος των F-35 και για το αν τελικά η αντικατάσταση των F-16 αξίζει τον κόπο και το χρήμα. Όπως αναφέρει το Business Insider, έκθεση πιλότου, μετά τη δοκιμή των πανάκριβων, «αόρατων» F-35 σε εικονική αερομαχία, ανέφερε πως τα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν είναι αρκετά ευέλικτα για να νικήσουν τους αντιπάλους τους σε ενδεχόμενη αερομαχία. Για την ακρίβεια, διαπιστώθηκε πως τα F-35 ήταν κατώτερα των F-16 και F-15, τα οποία επρόκειτο να αντικαταστήσουν, καθώς οι πολύ υψηλές ποσότητες κινητικής ενέργειας που αναπτύσσουν δυσκολεύουν τις στροφές και τους ελιγμούς.

Τα παράπονα για το κόστος των F-35 σε σχέση με την αποτελεσματικότητά τους δεν άργησαν να εμφανιστούν. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, μάλιστα, εκτιμά πως τα Lockheed Martin F-35A κοστίζουν περίπου 32.000 δολάρια ανά ώρα πτήσης, όταν για τα F-16 C / D το κόστος ανέρχεται στα 25.000 δολάρια. Το κόστος έχει περιοριστεί, σύμφωνα με εκπρόσωπο των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων, ενώ πιστεύεται πως καθώς οι πιλότοι αποκτούν μεγαλύτερη εμπειρία, το αξιόμαχο των F-35 θα «απογειωθεί».

Αν η Ελλάδα προχωρήσει στην αγορά του πακέτου (F-16V) αναβάθμιση των F-16, θα γίνει η τρίτη χώρα-μετά την Ταϊβάν και το Μπαχρέιν- που προχωρά σε αυτή τη συμφωνία. Τα περίπου 19,5 εκατομμύρια δολάρια ανά αεροσκάφος που θα δαπανήσει η Ελλάδα για την αναβάθμιση των F-16 της θεωρούνται από τους ειδικούς πολύ οικονομικότερη επιλογή από την αγορά των F-35, την ώρα που η Τουρκία σχεδιάζει να προχωρήσει στην αγορά τους.

Το πακέτο αναβάθμισης των F-16 (F-16V) περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, νέους υπολογιστές αποστολών, νέα συστήματα πλοήγησης, οθόνες πολλαπλών λειτουργιών και τελευταίας γενιά αναμεταδότες.

σχολίασε κι εσύ

Petran gr • 19 ώρες πριν

Το αρθρο μιλαει ξεκαθαρα για DOGFIGHT, δηλαδη κλειστη αερομαχια σε μικρη αποσταση.

Αυτο που ειναι ΣΑΦΕΣ, ειναι οτι σε BVR (Beyond Visual Range) αερομαχιες δεν υπαρχει ουτε 0,01% να χασει το F35.

Η πραματικοτητα ειναι οτι ενα μαχητικο F35, μπορει να δει ενα μαχητκο F16V περιπου 100 χιλιομετρα πριν το τελευταιο (F16V) ακομα και με το ρανταρ AESA "APG 83 SABR" το εντοπισει.

Κοντολογοις το ελληνικο F16V θα εχει καταρριφθει απο το τουρκικό χαμηλης παρατηρησιμοτητας F35, πριν καν το δει στο ρανταρ του.Αρα αφου θα εχει καταριφθει εκ του μακρωθεν, δε χρειαζεται να υπαρξει αντιπαραθεση σε DOGFIGHT που αναφερει το αρθρο.

Διαβαστε εδω αν δεν πειθεστε τι εγινε μολις φετος στην πιο γνωστη και σκληρη ασκηση της αεροποριας των ΗΠΑ με την επωνυμια RED FLAG.

Kill ratio 20:1 υπερ του F35 εναντι αεροσκαφους με Area radar.

enikos.gr 21-10-2017

Αναβάθμιση F-16: 10 ερωτήσεις που «καίνε» & 10 απαντήσεις που «πονάνε»

Η υπόθεση της αναβάθμισης των F-16 της ΠΑ έχει εξελιχθεί σε μια «πονεμένη» ιστορία για την κυβέρνηση. Είναι η πρώτη φορά, που μαθαίνουμε δια χειλέων ενός ξένου ηγέτη (και δη του Αμερικανού προέδρου) όχι μόνο ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα των ελληνικών ΕΔ, αλλά και το ακριβές κόστος του!

Έτσι μάθαμε από τον Ντόναλντ Τραμπ ότι η ΠΑ αποφάσισε να αναβαθμίσει τα F-16 και αυτή η αναβάθμιση θα κοστίσει 2,4 δισ. δολ. κάτι που σημαίνει δουλειά για την αμερικανική βιομηχανία και επιπλέον θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ! Ετσι ακριβώς το είπε!

Εύλογα αναρωτήθηκαν ειδήμονες και μη: "2,4 δισ.$ για την αναβάθμιση μαχητικών τρίτης γενιάς όταν ο αντίπαλος θα έχει σε λίγους μήνες μαχητικά πέμπτης γενιάς και μια χαοτική τεχνολογική υπεροχή";

Η απάντηση σε όσους υπέρμαχους του προγράμματος αποτανθήκαμε ήταν η ίδια: "Δεν θα παραδοθούν τα F-35 στην Τουρκία. Θα τα καθυστερήσουν πολλά χρόνια"! Ετσι λένε!

Πριν λίγο ανακοινώθηκε ότι όχι μόνο θα παραδοθούν τον Απρίλιο του 2018, δηλαδή σε έξι μήνες από σήμερα τα F-35A στην Τουρκία, αλλά και η ΤΑΙ γίνεται το βασικό κέντρο συντήρησης των κινητήρων F135 του μαχητικού!

Ολοι, οι Ευρωπαίοι χρήστες του μαχητικού, Βρετανία, Ολλανδία, Ιταλία κλπ. θα το στέλνουν στην Τουρκία για επισκευή!

Αυτή θα ήταν η μοναδική καλή δικαιολογία για να μην προχωρήσουμε στο τεχνολογικό άλμα προς την 5ης γενιά αεροσκαφών και να μείνουμε στην αναβάθμιση της 3ης γενιάς (βέβαια κάποιοι "βαπτίζουν" το F-16 4ης γενιάς μαχητικό, αλλά δημοκρατία έχουμε, ο καθένας μπορεί να λέει ότι θέλει αν δεν υποκύπτει σε ποινικό αδίκημα...). Βέβαια, ένα σεβαστό μέρος των νυν ανταλλακτικών των F-16 κατασκευάζεται στην Τουρκία, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες.

Η ουσία είναι ότι η τουρκική Αεροπορία στο τέλος του 2019 θα έχει μία πλήρως επιχειρησιακή Μοίρα 12 ή 20 αεροσκαφών F-35 κι εμείς θα έχουμε μερικά F-16 στην κλίνη δοκιμών και θα παρακαλάμε να παραδοθούν το 2021 για να αντιμετωπίσουμε τα τουρκικά F-16.

Aς δούμε δέκα κρίσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16:

1. Γιατί η "ανακαίνιση" του F-16 δεν είναι αναγκαία στην παρούσα φάση; Τα 155 αεροσκάφη του τύπου δεν αποτελούν τον "κορμό" της ΠΑ;

-Είναι! Οσο αναγκαίο είναι και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των Mirage 2000. Σίγουρα το F-16 είναι ένα καλό μαχητικό και στα χέρια των Ελλήνων πιλότων κάνει θαύματα.. Όσο καλo είναι και το Mirage 2000EGM/BGM, των οποίων ο εκσυγχρονισμός κρίθηκε ασύμφορος και δεν προχώρησε Το ίδιο ξεχωριστό από την πλευρά του είναι και το F-4E Όλα τα μαχητικά έχουν κάτι το «ξεχωριστό». Είναι το F-16 ο κορμός της ΠΑ; Σίγουρα ναι. Όπως κάποτε ήταν τα F-104, τα F-5A/B, τα F-4E. Αυτό όμως δε στάθηκε εμπόδιο για την αγορά νέων καλύτερων τύπων. Η ΠΑ δεν έπαψε ποτέ να εξελίσσεται, δεν έπαψε να αναζητά το καλύτερο μαχητικό για τις ανάγκες της. Αν ήταν έτσι, θα μέναμε στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-4E.

Πρώτα όμως αγοράσαμε μαχητικά τρίτης και βεltιωμένης τρίτης γενιάς F-16 & Mirage 2000/-5 και μετά εκσυγχρονίσαμε τα F-4E. Δεν μπορεί ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού να αποτελέσει τον "κορμό" μιας Αεροπορίας, όπως της ελληνικής που βιώνει στρατηγική απειλή και να είναι υποδεέστερο των αεροπορικών μέσων του αντιπάλου. Αυτό δεν έχει ξανασυμβεί ποτέ στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση και θα είναι καταστροφικό για την χώρα να συμβεί σήμερα.

Κανείς δεν είπε ότι δεν θέλουμε να αναβαθμίσει η ΠΑ τα F-16 που διαθέτει. Μακάρι να μπορούσαμε να τα αναβαθμίζαμε όλα σε επίπεδο "V" και ακόμη παραπάνω.

Αυτό που λέμε είναι ότι υπό την παρούσα οικονομική συγκυρία, όχι απλώς δεν είναι η καλύτερη λύση, αλλά παγιδεύει την ΠΑ σε ένα αδιέξοδο πρόγραμμα συντήρησης, από το να την εκτοξεύσει στην 5ης γενιά μαχητικών.

3. Μα το Μπαχρέιν, η Ταιβάν, η Νότια Κορέα τα αναβαθμίζουν. Γιατί όχι και εμείς;

-Το Μπαχρέιν τα αναβαθμίζει και παραγγέλνει και καινούρια γιατί οι ΗΠΑ δεν του δίνουν τίποτα άλλο. Είναι ένα κρατίδιο με πολύ ισχυρή σιιτική παρουσία και κανείς στις ΗΠΑ δεν ρισκάρει να δώσει F-35 σε μια αραβική χώρα. Ούτε καν η Σαουδική Αραβία εγκρίθηκε ως χώρα αποδέκτης των F-35. Παίρνει ότι καλύτερο διαθέτει η αμερικανική αεροναυπηγική βιομηχανία, κάτω όμως από τα F-35 και από τα F-22: Το F-15SE! Δίνει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά μαχητικό 5ης γενιάς δεν παίρνει.

Η Ταϊβάν τα εκσυγχρονίζει γιατί η Κίνα δεν επιτρέπει τίποτα άλλο πέρα από τον εκσυγχρονισμό τους. Η παρουσία F-35 στην Ταϊβάν θα μπορούσε να αποτελέσει και casus belli για την Κίνα.

Η Νότια Κορέα τα εκσυγχρονίζει γιατί πρώτον έχει παραγγείλει F-35 (40 μονάδες) και δεύτερον έχει τα αμέσως επόμενα καλύτερα μαχητικά των F-35 σε υπηρεσία, τα F-15. Αρα εκσυγχρονίζει την τρίτη κατά σειρά επιχειρησιακή της λύση.

4. Αντί για την αναβάθμιση τι άλλο μπορεί να γίνει;

-Το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος είναι εκ των ων ουκ άνευ. Είναι απορίας άξιο πώς Πολεμική Αεροπορία και πολιτική ηγεσία δέχονται να υπονομευθεί και να δορυφοροποιηθεί η χώρα,αποδεχόμενοι την δημιουργία εντός τεράστιου κενού ισχύος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας.

Εάν η ΠΑ προχωρήσει στο να δώσει "ότι έχει και δεν έχει" για ένα πρόγραμμα αναβάθμισης, το οποίο θα την δεσμεύσει για τα επόμενα 10 χρόνια, μοιραία θέτει το θέμα της προμήθειας ΝΜΑ στις καλένδες, με φοβερές συνέπειες για την μελλοντική υπόσταση της ΠΑ.

Η μόνη λύση είναι αυτή της διοχέτευσης των κονδυλίων για την αναβάθμιση των F-16, στον «κουμπαρά» του F-35. Το ποσό των 2,4 δισ.$ (που προορίζεται για την αναβάθμιση των 123 F-16) αρκεί για την αγορά 25 έως 30 F-35. Αλλωστε η κατασκευάστρια εταιρεία είναι η ίδια. Η αναγκαιότητα αγοράς του F-35 είναι δεδομένη.

Ας φανταστούμε τις θα γινόταν, σύμφωνα με την λογική των υπέρμαχων της αναβάθμισης, εάν στις αρχές της δεκαετίας του ΄80 όταν συζητείτο το θέμα της αγοράς νέου μαχητικού, η ΠΑ δεν προχωρούσε στην αγορά των F-16 και των Mirage 2000 και αντ΄ αυτού προχωρούσε στην αναβάθμιση των F-4E και Mirage F.1! Είναι περιττό θεωρούμε να συνεχίσουμε. Το ερώτημα δεν χρήζει ιδιαίτερης περαιτέρω ανάλυσης.

Πάλι σύμφωνα με την ίδια λογική, των υπέρμαχων της αναβάθμισης, οι οποίοι λένε ότι το ζητούμενο δεν είναι η εάν το F-16V μπορεί να αντιμετωπίσει το F-35(!) τότε θα έλεγαν ότι το ζητούμενο δεν είναι εάν ένα αναβαθμισμένο F-4E ή ένα Mirage F1 μπορεί να αντιμετωπίσει τα F-16, αλλά τον τότε «κορμό» της τουρκικής Αεροπορίας δηλαδή τα F-4E και τα F-104S και τα F-5A. Φανταστείτε που θα ήμασταν σήμερα.

5. Αλλα μαχητικά π.χ. Rafale ή Eurofighter ή το ρωσικό Su-35 δεν μπορούν να αγοραστούν;

-Τα ευρωπαϊκά μπορούν να αγοραστούν. Στοιχίζουν περισσότερο από το F-35 και έχουν αποδεδειγμένα ήσσονος αξίας δυνατότητες και σίγουρα δεν είναι πολύ καλύτερα από τα τουρκικά F-16 Block 52. Αρα γιατί να είναι στην λίστα; Τα ρωσικά μαχητικά για πολιτικούς λόγους δεν μπορούν να αγοραστούν από μια Ελλάδα "της καρπαζιάς" που επιβιώνει τεχνητά. Απλά πράγματα.

6. Το AESA APG-83 που θα τοποθετηθεί στα αναβαθμισμένα F-16 είναι πολύ ανώτερο από το νυν APG-68(V)9 των ελληνικών F-16. Δε θα εντοπίζουν τα F-35 με αυτό;

-Oχι! Θα επέτρεπε η Lockeed Martin ένα απλό ραντάρ AESA να εντοπίζει το F-35; Δηλαδή "θα έβαζε τα χέρια της και θα έβγαζε τα μάτια της"; Θα υπονόμευε τις πωλήσεις 3.000-4.000 F-35 την επόμενη 20ετία για να δώσει στην ελληνική Πολεμική Αεροπορία ένα ραντάρ που θα έβλεπε από ικανοποιητικές αποστάσεις το F-35; Είναι κωμικό και να το σκέφτεται κάποιος!

7. Τι μπορεί να προσφέρει ένας αριθμός 20 με 30 F-35 τη στιγμή που η Τουρκία θα έχει 100;

-Πολλά, περισσότερα από μα ψυχρή λογική των αριθμών. Η απόκτηση αεροσκάφους 5ης γενιάς, πρώτου πλήγματος ικανό να αποφεύγει τις εχθρικές αεράμυνες, μπορεί να προδώσει ένα υπαρκτό βαθμό αποτροπής της ΠΑ. Γνωρίζοντας η Τουρκία, ότι η Ελλάδα διαθέτει τον ίδιο τύπο, θα το σκεφτεί διπλά να επιχειρήσει κάτι. Μπορεί η λογική του μεγαλύτερου αριθμού να της δώσει κάποιο πλεονέκτημα, αλλά αυτό δε θα είναι αρκετό. Το είδαμε άλλωστε και με τα F-16. Πάντα η Τουρκία είχε και έχει μεγαλύτερο των συγκεκριμένων αεροσκαφών αλλά η γνώση ότι η ΠΑ είναι έτοιμη να ανταποδώσει τουλάχιστον ισοδύναμα δεν της έχουν επιτρέψει να επιχειρήσει νέα τετελεσμένα.

8. Αρκούν τα F-35 για να αντιμετωπιστεί η τουρκική απειλή;

-Οχι βέβαια! Το σημαντικότερο είναι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο έγκαιρης προειδοποίησης που να μπορεί να εντοπίζει το F-35. Εδώ θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε την υπονόμευση των ελληνικών προσπαθειών από τις ίδιες τις ΗΠΑ και από την ίδια την Lockheed Martin. Δεν πρόκειται να επιτρέψουν-ξέρουν αυτοί τον τρόπο-να αναπτυχθεί ελληνικό δίκτυο έγκαιρης προειδοποίησης που "να βλέπει" τα F-35. Ακριβώς γι αυτό μιλάμε για στρατηγικό αδιέξοδο και όποιος έχει F-35 προηγείται... Δίκτυο μπορεί να μην αποκτήσουμε, αλλά τουλάχιστον θα έχουμε F-35. Οι ΗΠΑ με το να δίνουν F-35 στη Τουρκία αποφασίζουν την δορυφοροποιήση της Ελλάδας.

9. Αλλάζει η εναέρια ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο με την προμήθεια των F-35 από την Τουρκία;

-Πλήρως. Και καλό είναι να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τρόπους επιβίωσης. Ειδικά το δίδυμο F-35/S-400 δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί, χωρίς πραγματική κοσμογονία εξοπλισμών από ελληνικής πλευράς. Κάτι που οι δανειστές δεν επιτρέπουν...

10. Δεν θα απαξιωθούν τα F-16 αν δεν εκσυγχρονιστούν;

-Κατ'αρχήν τα 155 F-16 που διαθέτει η ΠΑ, πρέπει να βρουν ανταλλακτικά. Αν δεν αγοραστούν ανταλλακτικά που στην εποχή των Μνημονίων είναι κάτι παραπάνω από δυσεύρετα, όχι αναβάθμιση, αλλά και πυραυλοκινητήρες να τους βάλουν δεν πρόκειται να πετάξουν.Μετά την αναβάθμιση θα είναι και πάλι καθηλωμένα, αν δεν λυθεί το πρόβλημα χρηματοδότησης. Από όλο αυτό το πανάκριβο πρόγραμμα αναβάθμισης εκτός από ανταλλακτικά μόνο το Link 16 χρειάζονται για να μπορεί να "μιλάει" μεταξύ του ο στόλος και να επικοινωνούν με ψηφιακή ασφάλεια με το κέντρο έγκαιρης προειδοποίησης.

pronews

Αναρτήθηκε από EFENPRESS στις 20.10.17

© 2017 Το Κοινωνικό-πολιτικό blog . Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε