Ιδιωτικοποιήσεις. Εξυγίανση ή ξεπούλημα της κρατικής περιουσίας σε πιράνχας με ανυπολόγιστες καταστροφικές συνέπειες;

2023-03-19

Ιδιωτικοποιήσεις.

Εξυγίανση ή ξεπούλημα της κρατικής περιουσίας σε πιράνχας με ανυπολόγιστες καταστροφικές συνέπειες;



Από τα πιο κάτω άρθρα βγαίνει το συμπέρασμα ότι έχουμε να κάνουμε με πιράνχας που επιβλήθηκαν από τα μνημόνια και από την πολιτική των βρυξελλών.

Αυτό φαίνεται καλύτερα στην περίπτωση της ΔΕΗ που δίκαια μπορεί να χαρακτηριστεί ο στυλοβάτης της οικονομίας.

Ξεπούλημα, κατάργηση της φτηνής ενέργειας του λιγνίτη στο όνομα της πράσινης ανάπτυξης δηλαδή της γερμανικής, ευρωπαικής βιομηχανίας τσιμεντάροντας τα βουνά και τα δάση μας, εκτοξεύοντας στα ύψη την τιμή του ρεύματος μέσω των χρηματιστηρίων ενέργειας.

Αφήνοντας τους καταναλωτές έρμαια στις διαθέσεις των κερδοσκόπων.

Μην νομίσουμε όμως ότι οι πελατειακές σχέσεις δεν είναι απόρροια των ιδιωτικοποιήσεων και της εξάρτησης.

Όταν δεν μπορείς να καταστρώσεις μακροπρόθεσμα ένα σχέδιο της οικονομίας επειδή οι άλλοι σου επιβάλλουν τι οικονομία θα έχεις εξυπηρετώντας τα δικά τους συμφέροντα λογικό είναι να υπάρχει μεγάλη ανεργία, χαμηλοί μισθοί, τομείς που δεν μπορούν να αναπτυχθούν γιατί δεν συμφέρει τις πολυεθνικές, τομείς που εξαφανίζονται λόγω του ανταγωνισμού όπως η αγροτική οικονομία κλπ. έτσι η διέξοδος για την οικονομία είναι ο παρασιτισμός και για τους πολιτικούς οι πελατειακές σχέσεις επειδή ο λαός προσπαθεί να επιβιώσει σε ένα ασφυκτικό, αποπνικτικό περιβάλλον.

Αυτός ο συνδυασμός να μην ελέγχεις την οικονομία σου, γενικότερα η εξάρτηση με τις πελατειακές σχέσεις είναι η βραδυφλεγής βόμβα ή πιο σωστά ένα ηφαίστειο πού άλλοτε είναι ενεργό και άλλοτε είναι σε λήθαργο, που μόνιμα βρίσκεται στα θεμέλια της κοινωνίας μας.

Κάπου – κάπου νομοτελειακά ενεργοποιείτε και εκρήγνυται όπως στην περίπτωση των Τεμπών και τότε όλοι ψάχνουν να βρούν τι φταίει.

Φυσικά η κάθε κυβέρνηση προσπαθεί να τα κουκουλώσει και να αποσείσει τις ευθύνες από πάνω της.

Έχει φροντίσει απο πρίν να μην φέρει καμία ευθύνη βάσει των νόμων.

Εδώ αναλαμβάνουν τα τσιμάνια της δημοσιογραφίας για να πάρουν ξώφαλτσα τα σκάγια την κάθε κυβέρνηση αλλά βασικά να μείνει αλώβητο το πολιτικό- οικονομικό σύστημα όπως έχει δομηθεί θα το επαναλαμβάνω συνέχεια όσο και μακρυνό και για κάποιους περίεργο αν ακούγεται, μετά την δολοφονία του πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας του Καποδίστρια.

Η κοινωνία έχει τόσο εμποτιστεί με αυτό το δόγμα, το αμερικανο-ευρωπαικό όπως και με την κάθε αρλούμπα και ψευτιά του κάθε πολιτικού πού τα βλέπει όλα φυσιολογικά.

Ας πάρουμε τον Τσίπρα με τις τελευταίες του δηλώσεις για την σιδηρόδρομο.

Μας λέει ότι αναλαμβάνει τις ευθύνες που του αναλογούν. Τι είναι όμως αυτές οι ευθύνες; Λόγια του αέρα.

Μας φλομώνει και στα ψέματα ότι τα μνημόνια τελείωσαν ένώ ξέρει πολύ καλά ότι επιτήρηση τελειώνει όταν εξοφληθεί το μεγαλύτερο μέρος του χρέους.
Μετά μας λέει ότι οι ιδιωτικοποιήσεις είναι επιβεβλημένες λόγω των μνημονίων και ότι ο ίδιος τις αποδέχεται αφού τις έχει υπογράψει και τις εφαρμόζει δηλαδή διαλύει άκόμα περισσότερο την οικονομία και μετά θα επιλύσει τις πελατειακές σχέσεις ένώ έτσι διαλύοντας την οικονομία αυτό πού θα γίνει αντικειμενικά είναι η παραπέρα ένταση των πελατειακών σχέσεων.
Τι να κάνουμε αναρωτιέται, το πατριωτικό καθήκον τον καλούσε να υπογράψει τα μνημόνια για να μην χρεοκοπήσει η χώρα, το να είναι όμως η χώρα σε μόνιμη κατάσταση χρεοκοπίας δεν φαίνεται να τον ενοχλεί καθόλου.
Η ελλάδα, η οικονομία της είναι σε κώμα με μηχανική υποστήριξη τα βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα δάνεια πού λαμβάνει συνεχώς αυξάνοντας το χρέος της.
Δεν υπάρχει καμία ελπίδα διαφυγής εκτός και αν τινάξει από πάνω της την εξάρτηση, όλα τα άλλα είναι λόγια παχιά για το πόπολο πού τόσο εύκολα ξεγελάνε για να περνάνε οι ίδιοι καλά.

Δεν υπάρχει ολίγη …ιδιωτικοποίηση

Από

Militaire News

-

15/03/2023

Tου Λεωνίδα Βατικιώτη

Πηγή: Documento

Ο ίδιος ο τρόπος που τροχοδρομήθηκαν οι ιδιωτικοποιήσεις της δημόσιας περιουσίας από την δεκαετία του '90 και την κυβέρνηση του Κ. Σημίτη, έχοντας στα κρίσιμα πόστα υπουργούς όπως ο Ν. Χριστοδουλάκης και ο Γ. Παπαντωνίου, στηρίχθηκε σε έναν θεμελιώδη διαχωρισμό ανάμεσα στις υποδομές ή τα δίκτυα από την μια, και στο παρεχόμενο έργο από την άλλη. Αυτός ο διχασμός, όπως εφαρμόστηκε από την ενέργεια μέχρι τον σιδηρόδρομο ήταν αναγκαίος μεν για να απαλλαγούν οι ιδιώτες από το κόστος συντήρησης των υποδομών, αλλά δημιούργησε τους όρους για μια μεγάλη αυταπάτη: ότι οι υποδομές είναι δημόσιες ή κρατικές και το παρεχόμενο έργο ιδιωτικό.

Στο πλαίσιο του παραπάνω απλοϊκού σχήματος δεν μπορεί να ερμηνευθεί ούτε η ιδιωτικοποίηση των δικτύων μεταφοράς και διανομής του ηλεκτρικού ρεύματος, ούτε ακόμη και το έγκλημα στα Τέμπη, για έναν λόγο: επειδή εξαφανίζει από την οπτική μας την διαπλοκή του ιδιωτικού τομέα με τον δημόσιο. Δύο μόνο σταγόνες από την θάλασσα της διαπλοκής:

Πρώτο, οι επιδοτήσεις στην Hellenic Train ύψους 750 εκ. ευρώ για 15 χρόνια ή 50 εκατ. ετησίως με την δικαιολογία της κάλυψης «άγονων γραμμών». Το γεγονός ότι βαφτίστηκε άγονη ακόμη και η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, υποδηλώνει ότι οι ιδιώτες Ιταλοί επιβιώνουν χάρη στο κρατικό χρήμα. Μένει άγνωστο δε, αν το κρατικό χρήμα έπαιξε ρόλο λευκού ιππότη για να σώσει τους κερδοσκόπους της γείτονος από τις ζημιές λόγω του σπιράλ μείωσης επιβατικού έργου – συρρίκνωση εσόδων κι εξαφάνιση κερδών. Πίσω λοιπόν από τους ιδιώτες υπάρχει το κράτος που τους σιτίζει…

Δεύτερο, τα έργα και οι αναθέσεις του ΟΣΕ για να συντηρεί «το πιο θανατηφόρο σιδηροδρομικό σύστημα στην Ευρώπη», σύμφωνα με τους New York Times ζέχνουν διαπλοκή από χιλιόμετρα. Δεν είναι μόνο ότι εξαϋλώθηκε, στην πιο πρόσφατη σύμβαση με τους Ιταλούς, η υποχρέωση του δημοσίου να επενδύσει σε σύγχρονα συστήματα ασφαλούς κυκλοφορίας μαζί με την υποχρέωση των Ιταλών να επενδύσουν 582,5 εκ. ευρώ, βάσει του ρεπορτάζ της Εφημερίδας των Συντακτών. Είναι και η υποχρέωση που ανέλαβε το ελληνικό δημόσιο να αγοράσει τα νέα τρένα ύψους 215 εκατ. ευρώ, τα οποία στη συνέχεια θα μισθώσει στους Ιταλούς. Πίσω λοιπόν από το δημόσιο υπάρχουν οι ιδιώτες που το αφαιμάζουν…

Τα παραπάνω γεγονότα δείχνουν ότι ο υποτιθέμενος ρυθμιστικός και ανεξάρτητος ρόλος του κράτους, που συχνά παρομοιάζεται με νυχτοφύλακα, υπάρχει μόνο στα εγχειρίδια. Κάθε ιδιωτικοποίηση όσο αυστηρά κι αν έχει οριοθετεί, αργά ή γρήγορα παρασέρνει και τις υποδομές, οδηγώντας στην υποβάθμιση του συνόλου των παρεχόμενων υπηρεσιών, με δραματικά αποτελέσματα. Οδηγεί επίσης τα κόστη στα ύψη: Είτε μέσω του εισιτηρίου που καλούμαστε να πληρώσουμε ως επιβάτες είτε μέσω της συνολικής επιβάρυνσης που περιλαμβάνει και τις κρατικές δαπάνες για τις υποδομές.

Σε αυτό το πλαίσιο όσες εξαγγελίες κι αν κάνει ο κάθε υπουργός Μεταφορών για το δίκτυο και τις υποδομές δεν πρόκειται να ακυρώσει τα αρνητικά αποτελέσματα της ιδιωτικοποίησης. Πολώ δε μάλλον που δεν χρειάζεται να είμαστε και ειδικοί της θεωρίας συστημάτων για να αντιληφθούμε ότι είναι τόσο εντατική η συνεργασία των δύο μερών (υποδομών και εταιρειών διαχείρισης) ειδικά σε κρίσιμες στιγμές που ο διαχωρισμός τους, αν κάτι εξυπηρετεί είναι την δόλια απόσειση ευθυνών και την ανάληψη σκανδαλωδών κερδών.

Γι' αυτό τίποτε λιγότερο από την ενοποίηση και πλήρη κρατικοποίηση των σιδηροδρόμων!

https://www.militaire.gr/den-yparchei-oligi-idiotikopoiisi/

Πώς χάρισαν 50.000.000 € τον χρόνο στους Ιταλούς βαπτίζοντας άγονη τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

7|03|2023

Τα μισά έσοδα που έχει ετησίως η Hellenic Train είναι από την κρατική επιδότηση

Ο… κλαίοντας Κώστας Αχ. Καραμανλής θέλει, ορεξάτος και πάλι, να διεκδικήσει ξανά την ψήφο του ελληνικού λαού, μετατρέποντας σε κακόγουστη φάρσα την πρόσφατη… συντετριμμένη παραίτησή του κι ενώ επίκεινται εκλογές. Ο Μητσοτάκης, που δεν έχει στο DNA του ούτε κύτταρο πολιτικής ευθιξίας, θα τον συμπεριλάβει φυσικά.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Και οι δυο, όμως, θα πρέπει να εξηγήσουν τη σύμβαση που πέρασαν από τη Βουλή τον Ιούλιο 2022, μάλιστα με αναδρομική ισχύ από τον Ιανουάριο εκείνης της χρονιάς. Το πρώτο μέρος των συγκλονιστικών αποκαλύψεων για την εγκληματική σύμβαση διαβάσατε χθες στη «δημοκρατία». Υπάρχει και συνέχεια, όμως. Αυτή τη φορά, με έναν όρο μπανανίας και διασπάθισης του δημόσιου χρήματος.

Ο Καραμανλής άλλαξε την αρχική σύμβαση του Νοεμβρίου 2020, που φέραμε χθες στο φως, και το 2022 πέρασε από τη Βουλή την αδιανόητη χρηματοδότηση από το δημόσιο ταμείο της Hellenic Train με 50.000.000 ευρώ τον χρόνο, μετατρέποντας τη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε επιδοτούμενη και «άγονη γραμμή».

Πρόκειται για αδιανόητες καταστάσεις που δεν θα τολμούσαν να υπογράψουν κυβερνήσεις σε καμία χώρα του πρώτου, δεύτερου και τρίτου κόσμου. Οποιοσδήποτε έβαζε την υπογραφή του σε τέτοιον όρο σπατάλης του χρήματος των φορολογουμένων υπέρ κάποιων Ιταλών δήθεν επενδυτών, που δέχονται να κυκλοφορούν τα τρένα-καρμανιόλες τους σε ράγες χωρίς καμία δικλίδα ασφαλείας, θα ερχόταν αντιμέτωπος με τη Δικαιοσύνη. Και, φυσικά, κάτι τέτοιο δεν θα περνούσε ποτέ από τη Βουλή. Συγκεκριμένα, στη σύμβαση μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ηellenic Train, που τέθηκε εν ισχύι στις 30/11/2020, υπήρχε ο εξής όρος: «Στο πλαίσιο της επιβολής Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας, το υπουργείο αναλαμβάνει την υποχρέωση να αποζημιώσει τον πάροχο για το αρνητικό αποτέλεσμα που προκαλεί η παροχή των "υπηρεσιών", σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, με συνολικό ποσό που κατά κανόνα δεν υπερβαίνει τα 50.000.000 ευρώ ετησίως. Το υπουργείο έχει τη δυνατότητα, εφόσον το αποφασίσει και για λόγους διαφύλαξης του εύρους και της προσιτότητας των "υπηρεσιών", να καταβάλει μεγαλύτερο ποσό ετήσιας αποζημίωσης σε ειδικές περιπτώσεις».

Οπως αναφέρεται στην αρχική σύμβαση, «το ύψος της αποζημίωσης που το υπουργείο οφείλει να καταβάλει στον πάροχο αντιστοιχεί στο αρνητικό οικονομικό αποτέλεσμα που επιτυγχάνει ο πάροχος από την παροχή κάθε μίας εκ των "υπηρεσιών" προσαυξημένο έτσι ώστε ο πάροχος να καλύπτει τις ζημίες στις οποίες υπόκειται», ενώ υπάρχει παραπομπή στο Παράρτημα Δ. Εκεί γίνεται ο υπολογισμός για τον τρόπο της αποζημίωσης από το Ελληνικό Δημόσιο.

Το συγκεκριμένο άρθρο αφορά τις άγονες γραμμές και την «υποχρέωση παροχής Δημόσιας Υπηρεσίας επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών (στο εξής "οι υπηρεσίες"), οι οποίες είναι αναγκαίες από άποψη γενικού οικονομικού και κοινωνικού συμφέροντος, αλλά δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο οικονομικής εκμετάλλευσης». Ετσι, όπως αναφέρεται στη σύμβαση, «οι "υπηρεσίες" αυτές ανατίθενται έναντι αποζημίωσης, η οποία υπολογίζεται σύμφωνα με τους όρους της παρούσας».

Στη σύμβαση του Ιουλίου 2022, όμως, έχουν αλλάξει όλα. Εκεί πλέον, αναφέρεται στο άρθρο 10 ότι «το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλλει ετησίως στον πάροχο ποσό 50.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ως αποζημίωση για τη λειτουργία της σύμβασης». Σημειώνει ότι «το ποσό αυτό και τα έσοδα από την εκτέλεση των υπηρεσιών θα αποτελούν τα συνολικά έσοδα για την κάλυψη των συνολικών εξόδων που απαιτούνται για την εκτέλεση των υπηεσιών του Παραρτήματος Α».

Το ποσό της αρχικής σύμβασης του 2020 ήταν 50.000.000 δίχως αναφορά σε ΦΠΑ, κάτι που σημαίνει ότι συμπεριλαμβανόταν. Το 2022, τα 50.000.000 είχαν αυξηθεί, αφού το Δημόσιο καλείται να επιβαρυνθεί και με τον ΦΠΑ. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι δεν πρόκειται πλέον για άγονες γραμμές, αλλά για το σύνολο των δρομολογίων της σύμβασης, που πλέον επιδοτούνται με ποσό έως και 50.000.000 ετησίως από την τσέπη των φορολογουμένων, στην υγειά του Καραμανλή και όσων υπουργών ακόμη υπογράφουν το ΦΕΚ της ντροπής.

Στο Παράρτημα Α υπάρχουν τα δρομολόγια που επιδοτούνται από τον Ελληνα φορολογούμενο. Πρώτα πρώτα, στη λίστα δεσπόζουν τα δύο δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που πήραν στον λαιμό τους τουλάχιστον 57 ανθρώπους πριν από μία εβδομάδα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη δίνει 50.000.000 στους Ιταλούς, η Hellenic Train τσεπώνει τα λεφτά των ιθαγενών, όμως ούτε η κυβέρνηση ούτε οι… επενδυτές φρόντισαν το παραμικρό για την ασφάλεια των δικτύων.

Oι ισολογισμοί

Με ποιο δικαίωμα η κυβέρνηση Μητσοτάκη βάφτισε «άγονη γραμμή» το κεντρικό δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης; Το οποίο όχι μόνο επιδοτείται από το κράτος, αλλά παρέχει και τα περισσότερα έσοδα από εισιτήρια στη Hellenic Train. Σύμφωνα με τους ισολογισμούς, η κρατική επιδότηση για τις άγονες γραμμές, που δεν είναι άγονες φυσικά, αποτελεί και την κυριότερη πηγή εσόδων της εταιρίας, σε ποσοστό που αγγίζει το 50%.
Πρόκειται για ξεκάθαρη διασπάθιση δημόσιου χρήματος από την ελληνική κυβέρνηση και όσους υπουργούς συνυπέγραψαν αυτή τη βρόμικη σύμβαση μπανανίας με μια εταιρία που όχι μόνο δεν επενδύει τίποτα, αλλά την πληρώνουμε από το υστέρημά μας για να κάνει δρομολόγια θανάτου με τις νεκροφόρες της.

https://www.dimokratia.gr/politiki/557898/pos-charisan-50-000-000-e-ton-chrono-stoys-italoys-vaptizontas-agoni/

Ολόκληρη η σύμβαση σκάνδαλο! Θυσίασαν τις ζωές για να γλιτώσουν εκατομμύρια οι Ιταλοί.

Η «δημοκρατία» φέρνει σήμερα στο φως για πρώτη φορά τα ατράνταχτα ντοκουμέντα που αποδεικνύουν το ξεδιάντροπο αλισβερίσι μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των Ιταλών, δήθεν επενδυτών, τηςHellenicTrain. Διαβάστε ολόκληρη τη σύμβαση του Νοεμβρίου του 2020 που δεν κατατέθηκε ποτέ στη Βουλή και έμεινε έως σήμερα κρυφή, με την οποία η Ιταλική εταιρεία δεσμευόταν σε επενδύσεις 600.000.000 έως 750.000.000 ευρώ εφόσον προχωρούσε το δημόσιο σε συγκεκριμένα έργα ασφάλειας των δρομολογίων (σηματοδότηση, ETCS) έως το τέλος του 2021.

Η συνέχεια εδώ.

https://www.dimokratia.gr/politiki/557795/olokliri-i-symvasi-skandalo-thysiasan-tis-zoes-gia-na-glitosoyn-ekatommyria-oi/

Τσίπρας: Η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ ήταν «αναγκαστική, γιατί δεν είχαμε άλλη επιλογή» – «Θα επαναδιαπραγματευτούμε

«Έχουμε έναν σιδηρόδρομο που έπρεπε από το 2003 να έχει σύστημα τηλεδιοίκησης», δήλωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, ισχυριζόμενος ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν «αναγκαστική, γιατί δεν είχαμε άλλη επιλογή» λόγω των μνημονίων. Ο Αλέξης Τσίπρας υποσχέθηκε ότι αν ο ΣΥΡΙΖΑ γίνει ξανά κυβέρνηση θα επαναδιαπραγματευτεί με την Hellenic Train για τις επενδύσεις που είχαν συμφωνηθεί με την κυβέρνησή του, αλλά τις ακύρωσε η ΝΔ.

Προηγουμένως δήλωσε πως «τόσο καιρό επέλεξα να μην μιλήσω, γιατί εκείνες τις ώρες δεν μπορούσαμε να μιλάμε για ευθύνες. Υπάρχουν στιγμές που πρέπει οι πολιτικοί να σιωπούν», προσθέτοντας πως «με την ευθύνη δεν έχω τσακωθεί. Αναλαμβάνω την ευθύνη που μου αναλογεί. Σε κρίσιμες στιγμές ανέλαβα την ευθύνη και εγώ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Και σε καταστροφές μεγάλες έχω αναλάβει την ευθύνη». «Το 2015 ανέλαβα την ευθύνη να μην οδηγηθεί η χώρα στη χρεοκοπία και βρέθηκα στο στόχαστρο της κριτικής ότι έκανα κωλοτούμπα. Αργότερα ανέλαβα την ευθύνη για να κάνω αυτό που θεωρούσα πατριωτικό συμφέρον για τη χώρα και βρέθηκα στο στόχαστρο της κριτικής για τη συμφωνία των Πρεσπών» συμπλήρωσε.

https://thepressproject.gr/tsipras-i-idiotikopoiisi-tou-ose-itan-anagkastiki-giati-den-eichame-alli-epilogi-tha-epanadiapragmateftoume-ti-symvasi/


ΠΈΜΠΤΗ 2 ΜΑΡΤΊΟΥ 2023


H χώρα–παρίας που παριστάνει την
«Ευρωπαϊκή» σκοτώνει αθώο κόσμο!

Του Ηλία Παπαναστασίου


(Δυσκολεύεσαι στα τρόφιμα, στο
ηλεκτρικό, σου παίρνουν το σπίτι
και τώρα σε σκοτώνουν ! Δεν σου
φτάνουν;)


Όλοι γνωρίσαμε την ιστορία της Μαντάμ Σουσού όταν διαβάζαμε τις
άφθαστες ιστορίες του Δημήτρη Ψαθά. Επρόκειτο για μια λαϊκή κυρία
που παρίστανε την κοντέσα με καταγωγή από «τζάκι» και απαιτούσε
να την «σέβονται» και να της φέρονται ανάλογα. Ήταν ουσιαστικά ένα
γελοίο γυναικείο πρόσωπο των δεκαετιών 1950 και 60, απότοκο μιας
παραγωγής «συλλογικού φαντασιακού» δηλαδή ψευδαισθήσεων
από τα λαϊκά στρώματα. Έμεινε συνώνυμο της ψευδαίσθησης και της
φαντασίωσης κοινωνικής ανόδου, ταυτισμένο με την γελοιότητα
και τον αυτοεξευτελισμό.
Ερχόμενοι τώρα στην χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας που ονομάζεται
Ελλάδα, διακρίνουμε μια περίοδο από το 2000 και ύστερα, όπου η χώρα ζούσε τον μύθο της, αυτοπεριβαλλόμενη από τον μανδύα της
«Ανεπτυγμένης», «Ευρωπαϊκής», «Δυτικής» και άλλα παρόμοια. Είχε
τον «αέρα» του Ευρώ η χώρα του «Φρέσκου αέρα» που λέγεται
Ελλάδα, πουλούσε ύφος και στυλ στους γείτονες – «Καθυστερημένοι
Βαλκάνιοι», «Υποανάπτυκτοι Τούρκοι» και άλλες ανοησίες» – μέσω
των οποίων ο κάθε κομπλεξικός («συμπλεγματικός» επί το
επιεικέστερον...) όπως πολλοί Έλληνες πολιτικοί, επιδίωκε να
αναβαθμιστεί στα μάτια του πόπολου –για να μπορεί να τον
κουμαντάρει πιο εύκολα– αλλά και στα μάτια του εαυτού της, να νιώθει
«Ευρωπαία», «Ανεπτυγμένη», χώρα «Βαρέων βαρών»,
ισοδύναμη της Γερμανίας και ισόνομη της Γαλλίας, όπως οι χωριάτες
που θέλουν να μπουν στα παλάτια γιατί έχουν πολύ χρήμα και να
νιώθουν «ισότιμοι» με τους πρίγκηπες! Ήταν η εποχή του ευρώ, του
Χρηματιστηρίου, των Ολυμπιακών, των μεγάλων έργων δηλαδή των
«Μεγάλων έργων της αρπαχτής», η εποχή που οι Ελληνικές
Κυβερνήσεις το έπαιζαν «επίπεδο», μέλη του «ανεπτυγμένου δυτικού
και πολιτισμένου κόσμου και άλλα ηχηρά, τρανταχτά και πολύ κωμικά! Μετά βέβαια ήλθαν τα Μνημόνια, τα κεφάλια «μπήκαν μέσα»
και αφού περικόπηκαν οι μισθοί και συντάξεις και φτώχυνε η μεγάλη
μάζα, έκανε σαν σίφουνας την είσοδό του στην πολιτική ο
Νεοφιλελευθερισμός! Θύμιζε «ταύρο εν υαλοπωλείω», πρόθυμος να
πουλήσει κάθε τι δημόσιο, όλες τις ΔΕΚΟ αντί πινακίου φακής, να
διώξει «πλεονάζον προσωπικό» – πλεονάζον κατά την φαντασία του–
και φυσικά να τσακίσει τους τεμπέληδες, παρασιτοποιημένους και
θρασύτατους συνδικαλιστές που μετατράπηκαν σε σύγχρονους
Βελζεβούληδες! Εάν ρίχναμε στην πυρά όλα τα παραπάνω – σύμφωνα
με τους Γκουρού του Νεοφιλελευθερισμού– η Ελλάδα θα «πήγαινε
μπροστά» και θα μετατρεπόταν σε «σύγχρονη οικονομία», ανεπτυγμένη «δυτική χώρα» και άλλες ανοησίες «ων ουκ εστι αριθμός».
Έτσι, πουλήθηκαν πολλές Δημόσιες Επιχειρήσεις όπως καλή ώρα ο
ΟΣΕ για μόλις 45(!) εκατομμύρια, προβάλλοντας το επιχείρημα του
εκσυγχρονισμού, της βελτίωσης της παροχής υπηρεσιών, της ανόδου
του συνολικού επιπέδου των ελληνικών Σιδηροδρόμων και άλλα, πολύ
συμπαθητικά και ευάρεστα!
Ταυτόχρονα, απολύθηκε προσωπικό του ΟΣΕ, οι εργαζόμενοι
μειώθηκαν από 13.000 σε 2.300 (τυπικά) αλλά ουσιαστικά σε
700. Ο ολοκαίνουργος εξοπλισμός τηλεδιακίνησης, φωτοσήμανσης,
GPS κλπ. ναι μεν αγοράστηκε μετά φανών και λαμπάδων αλλά
ουδέποτε τοποθετήθηκε με αποτέλεσμα τα τραίνα να μην είναι
ασφαλή, να μην μπορούν να αναπτύξουν την ταχύτητα που θα ήθελαν,
το σύστημα ασφαλείας και αυτόματης τροχοπέδησης σε περίπτωση
ανθρώπινου λάθους να μη λειτουργεί και οι ταξιδιώτες να
βρίσκονται εκτεθειμένοι σε θανάσιμους κινδύνους σε κάθε τους
ταξίδι.
Για να ηρεμήσει και να αποκοιμηθεί το πόπολο, δηλαδή ο λαός που
μάλλον θέλει και τα παθαίνει ψηφίζοντάς τους, άρχισε μια απίστευτη
προπαγανδιστική καταιγίδα που πάντα βαφτίζεται ως «Εκστρατεία
Ενημέρωσης» και πρόκειται ουσιαστικά για εκστρατεία
«Αποβλάκωσης και μαζικής κρετινοποίησης» ούτως ώστε και οι
ιδιωτικοποιήσεις να δικαιολογηθούν – το Τρίτο Μνημόνιο επέβαλλε την
πώληση του ΟΣΕ για 45 εκατομμύρια, μην το ξεχνάμε– αλλά και η
απαστράπτουσα πραγματικότητα να περασθεί ως αληθινή και
όχι ψευδεπίγραφη. Τα καθρεφτάκια για τους Ιθαγενείς των
Αποικιοκρατών έχουν μετονομαστεί σε «Εγχειρίδιο του βολικού
ηλίθιου και νομοταγούς κρετίνου» ώστε να πουλήσουμε «φύκια για
μεταξωτές κορδέλες» περί δήθεν «αναγέννησης» του ΟΣΕ που θα
παρέχει υπηρεσίες Γαλλικού, Γερμανικού, Ιαπωνικού Σιδηροδρόμου!
Πολλοί κακομοίρηδες σε αυτή την χώρα νόμισαν πως θα ταξιδεύουν
με τραίνα όπως τα Γαλλικά τραίνα Υψηλής Ταχύτητας (TGV) ή τα
υπερσύγχρονα τραίνα των Γερμανικών DB ! Έτσι, ο κάθε κυρ–Κώστας
και η κάθε κυρά–Μπέτυ πίστευαν πως θα έχουμε σύγχρονο
σιδηρόδρομο, θα γινόμασταν Ευρώπη βρε αδερφέ! Και δώστου οι
προσδοκίες του Ρωμιού μικροαστού που αποτελεί τον Πρωτάνθρωπο
του Νεοέλληνα, φούσκωνε από υπερηφάνεια πιστεύοντας πως αρχίζει
να ζει κάπου μεταξύ Ολλανδίας, Λουξεμβούργου και Ν.Α. Δανίας, χωρίς
να καταλαβαίνει ο φουκαράς πως τον δουλεύουν αγρίως και πως το
περίφημο και πολύ–πολύ «γυαλιστερό» «Βέλος» – η σύγχρονη Αμαζόνα
των Ελληνικών Σιδηροδρόμων που θα απογειωνόταν μέχρι το φεγγάρι–
ήταν «πρό των πυλών». Οι σύγχρονοι Ευρωλιγούρηδες ένιωθαν ρίγη
αγαλλίασης και οι πρωτοξάδελφοί τους «Δυτικόπληκτοι της
Συμφοράς» από το Ανατολικό Μπραχάμι, έπλεαν σε πελάγη ευτυχίας!

Επιτέλους, γίναμε Ευρώπη, είμαστε Δύση, ανεπτυγμένοι και επιπέδου!
Στο τέλος, αλληλο/αγκαλιαζόμενοι έψαλαν το «Ωσαννά!» τους, με τίτλο
«God save Europe!»! Στιγμές ανείπωτης ευτυχίας, μέθης και
απερίγραπτης χαράς, ευρωπαϊσμού και δυτικισμού! Αφερίμ!
Αφού προηγήθηκαν πολλά ατυχήματα, κακοτεχνίες, απίστευτες
ελλείψεις και καταγγελίες στον ελληνικό σιδηρόδρομο, καταλήξαμε
στην «Αποκάλυψη του Ιωάννη», το δυστύχημα στα Τέμπη με τους
δεκάδες νεκρούς. Όμως τί προηγήθηκε τα τελευταία χρόνια ; Ας το
εξετάσουμε:
Μόλις πριν από πέντε μήνες, τον Οκτώβριο του 2022, η
Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης είχε αποστείλει εξώδικο
προς τον ΟΣΕ, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τη
Hellenic Train και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων,
καταγγέλλοντας την κακή κατάσταση του σιδηροδρομικού
δικτύου, την έλλειψη συντήρησης και τα φωτοσήματα που δεν
λειτουργούν αλλά φαίνεται πως το εξώδικο κατέληξε στα
συρτάρια ή ακόμα χειρότερα στον κάλαθο των αχρήστων.

Επίσης η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης είχε μάλιστα
υπογραμμίσει τους τρεις εκτροχιασμούς που είχαν λάβει χώρα
εκείνο το διάστημα, στην Τιθορέα την 1η Αυγούστου, στο
Λιανοκλάδι στις 10 Οκτωβρίου και στην Τιθορέα εκ νέου στις 21
του ίδιου μήνα.
Τραγικό και απερίγραπτο αλλά μόλις σήμερα όλη η Ελλάδα
έμαθε ότι οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι λειτουργούν χειροκίνητα
όπως ακριβώς κάποτε επί Χ. Τρικούπη, ή στις ταινίες western.
Με μία όμως πολύ βασική διαφορά: Τον καιρό του Τρικούπη τα τρένα
δεν ανέπτυσσαν ταχύτητες 200 χλμ. την ώρα. Τότε οι ταχύτητες ήταν
πολύ χαμηλότερες και υπήρχε μεγαλύτερος χρόνος αντίδρασης.
Να μην λησμονούμε πως το πρόβλημα είναι πολιτικό και
βαραίνει τη νυν κυβέρνηση Μητσοτάκη η οποία δεν έχει
φροντίσει ακόμα να εγκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης
στο σύνολο των σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας.

Όμως τι σημαίνει σύστημα τηλεδιοίκησης; Σημαίνει ότι τα δρομολόγια
καθορίζονται και επιβλέπονται από υπολογιστές και όχι από ανθρώπους οι οποίοι δεν μπορούν να έχουν εικόνα σε πραγματικό χρόνο τού τι συμβαίνει σε όλα τα δρομολόγια της χώρας.
Η απαξίωση των περασμένων 15 ετών, τα «αιώνια» έργα
εκσυγχρονισμού που ακόμα δεν έχουν τελειώσει (κραυγαλέα ρωμαίικη
συνήθεια), η έλλειψη πόρων με αποτέλεσμα να μην έχει γίνει βαριά
συντήρηση του δικτύου, δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ.
Ο Πρόεδρος των Μηχανοδηγών του ΟΣΕ ήταν κάθετος όπως και ο
Χρήστος Κατσιούλης (βλ. παρακάτω). Εάν υπήρχε φωτοσήμανση,
τηλεδιοίκηση και GPS το ανθρώπινο λάθος θα είχε αποφευχθεί,
οι ανθρώπινες ζωές θα είχαν σωθεί. Χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενηδούνιας, το πρωί της Τετάρτης, προχώρησε σε μια σοβαρή καταγγελία σχετικά με τη λειτουργία των τρένων στη γραμμή Αθήνα–Θεσσαλονίκη όπου συνέβη η τραγωδία με τη σύγκρουση τρένων
στο ύψος των Τεμπών, λέγοντας
χαρακτηριστικά ότι «Όλα λειτουργούν χειροκίνητα»!
Μία απερίγραπτα ανείπωτη τραγωδία όπου ήδη υπάρχουν 42 –
μέχρι στιγμής– νεκροί και τουλάχιστον 85 τραυματίες.
Χαρακτηριστικά όπως είπε, «δεν λειτουργεί τίποτα, γίνονται όλα
χειροκίνητα, είμαστε στο manual και σε όλο τον άξονα Αθήνα–
Θεσσαλονίκη. Ούτε τα φωτοσήματα λειτουργούν, αν
λειτουργούσαν οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν τα κόκκινα σήματα
και θα σταματούσαν εγκαίρως».
Να αναφέρουμε πως ο Χρήστος Κατσιούλης, πρώην
εργαζόμενος της ΕΡΓΟΣΕ, σαν να είχε «προβλέψει» το κακό που
ερχόταν στη Λάρισα όταν κατέθετε την παραίτησή του τον
Απρίλιο του 2022, εκφράζοντας τη διαφωνία του για ενέργειες
του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών και των
συστημάτων ασφαλείας. Στην δισέλιδη επιστολή του κατέγραφε την
ημιτελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και έκρουε κώδωνα
κινδύνου για την ασφάλεια, αναφέροντας ότι συγκεκριμένο τμήμα του
δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων με 200 km/h,
χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της
γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται
στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων». Επίσης, να μην
ξεχνάμε πως Δεκατέσσερις ημέρες πριν την χειρότερη
σιδηροδρομική τραγωδία που έπληξε την Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή
Επιτροπή παρέπεμψε την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
επειδή δεν εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της με βάση ευρωπαϊκή
οδηγία για τη δημιουργία ενιαίου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού
χώρου (2012/34/ΕΕ)! Συγκεκριμένα η παραπομπή της Ελλάδας
έγινε στις 15 Φεβρουαρίου 2023.
Με λίγα λόγια η ΕΕ «καθίζει» την κυβέρνηση στο «σκαμνί» του
ευρωδικαστηρίου επειδή δεν συμμορφώθηκε με τα ευρωπαϊκά πλαίσια
παροχής υπηρεσιών και ασφάλειας σε ό,τι αφορά τις σιδηροδρομικές
μεταφορές.
Και το χειρότερο όλων, συγκλονιστικό ρεπορτάζ του Investigate
Europe ένα χρόνο πριν και συγκεκριμένα στις 18 Φεβρουαρίου 2022,
ανέφερε στον τίτλο: «Το μόνο που μπορώ να πω είναι "καλή τύχη":
Πώς επιστρέφουν στην Ελλάδα τα τρένα που καταργήθηκαν από
την Ελβετία».
Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των
ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για
παλιοσίδερα (σκραπ). Στην Ελλάδα ήλθαν μετά φανών και λαμπάδων
σαν «μεγάλο έργο εκσυγχρονισμού» !!!
Στην πιο γραφική και γελοία χώρα της Ευρώπης, το έγκλημα
θεωρείται «φυσιολογικό», ανεκτό από τους πολλούς και συνηθισμένο,
«ιστορικού χαρακτήρα, κάτι σαν «ιστορικό κεκτημένο», εάν μετά την
ενεργειακή φτώχεια δηλαδή το πανάκριβο ηλεκτρικό ρεύμα και το
πανάκριβο φαγητό, έχουμε και τις δολοφονικές εκατόμβες των ελληνικών δυστυχημάτων με τα νέα παιδιά που απανθρακώνονται, τα δεκάδες πτώματα που δύσκολα αναγνωρίζονται και τις ευθύνες που ποτέ δεναναλαμβάνονται.

Το άθλιο ελληνικό κράτος, οι αθλιότερες ελληνικές κυβερνήσεις με «πρωτοπόρα» την κατάπτυστη κυβέρνηση της ΝΔ δεν χρειάζεται να τιμωρηθούν μόνο εκλογικά, αυτό είναι το λιγότερο. Πρέπει να εξοβελισθούν στο πυρ το εξώτερον και να καρφωθούν στον πάσσαλο της ατίμωσης ως η επιτομή και προσωποποίηση της Νεοελληνικής Κυβερνητικής αθλιότητας.
Δεν φθάνει που δυσκολεύεται ο Νεοέλληνας, ο Ρωμιός να πληρώσει το
ηλεκτρικό ρεύμα, να αγοράσει βασικά τρόφιμα για την διατροφή του, δεν αρκεί που τα κοράκια των Τραπεζών με την Νομική υποστήριξη του
Αρείου Πάγου κάνουν έφοδο στην πρώτη κατοικία 700.000
δανειοληπτών μέσω πλειστηριασμών, τώρα φθάσαμε στο σημείο να
δολοφονείται – κυριολεκτικά– ο απλός άνθρωπος και μάλιστα της νέας
γενιάς, εξαιτίας των εγκληματικών αμελειών των Κυβερνήσεων και
ειδικότερα της παρούσας Κυβέρνησης σε σχέση με το ανύπαρκτο έργο
στον χώρο των άθλιων ελληνικών σιδηροδρόμων. Δεν πρόκειται
μόνο για βασικά είδη διατροφής ή την πρώτη κατοικία αλλά για την ίδια
την ζωή μας. Κουραστήκαμε να στο λέμε, σε σένα που κάποτε
θεωρούσες το τραίνο σαν το «ασφαλέστερο μέσο». Δεν κινδυνεύεις μόνο από φτώχεια και έλλειψη επαρκούς τροφής, κατασχέσεις ή
πλειστηριασμό πρώτης κατοικίας. Κινδυνεύει και η ζωή σου όταν
ταξιδεύεις σε μια χώρα που είναι όχι το «Ακρότατο όριο της Ευρώπης» (!) αλλά αντίθετα, η «Προέκταση της Αφρικής στην Ευρώπη». Κατανοητό;;

https://resaltomag.blogspot.com/2023/03/h.html

© 2017 Το Κοινωνικό-πολιτικό blog . Διατηρούνται όλα τα δικαιώματα.
Υλοποιήθηκε από τη Webnode Cookies
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε